Op de ouderwetse manier

Is dat de toekomst? Alles op de automaat. Zelfrijdende vrachtwagens waarop de chauffeur hooguit als operator actief is. Of wordt je cabine een rijdend kantoor, voorzien van allerlei digitaal gemak?
Hoe ervaren chauffeurs de technologische vernieuwingen. Er is meer dan genoeg mogelijk op automatiseringsterrein. Maar wordt daar ook gebruik van gemaakt?
TON vroeg op de parkeerplaats

Vandaag: Douwe Kluin (65) uit Biddinghuizen rijdt aardappelen voor Schaap Holland in Biddinghuizen.

“Ik ben nog van de oude stempel. Heb zelf geen mobiele telefoon of computer. Vroeger redde ik mij er zo mee en nu dus ook. In mijn wagen zit wel een boordcomputer met tracing. Die registreert ook de rijtijden. ’s Middags meld ik me op kantoor bij de planner. Die geeft dan de rit met de vrachtbrieven aan me door. Het zijn veel vaste ritten, met vaste klanten, omdat dit het prettigst en snelst werkt. Bij de klant zet ik de computer op ‘lossen’. Na het lossen vul ik het tonnage en de hoeveelheid fusten of pallets in die gelost zijn. Dan krijg ik de vraag of er retourzending is. Bij ‘ja’ vul ik ook daar de hoeveelheid fusten en pallets in. Maar zonder papier gaat het werk niet. De klant wil immers nog steeds een bon.”

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.