Lezersonderzoek

Mooie cijfers voor TON

 

Uit lezersonderzoek blijkt dat TON nog steeds zeer goed gelezen en gewaardeerd wordt.

 

TON gaat elke twee maanden gratis naar 150 duizend adressen. Het magazine wordt gemaakt in opdracht van SOOB, de Stichting Opleiding en Ontwikkeling Beroepsgoederenvervoer. SOOB wilde weten of het blad nog steeds in de smaak valt en zijn doel bereikt. Daartoe is via een enquête van Pensioenfonds Vervoer bekeken of mensen het blad kennen en lezen. Daarnaast konden in februari/maart lezers via een online-enquête hun mening geven. Ruim 2100 mensen deden dat.

 

Percentages

Een greep uit de resultaten:

– 81 procent van de ontvangers leest het blad;

– 93 procent van de lezers vindt TON zinvol;

– 73 procent noemt het blad nuttig voor de praktijk van het werk;

– 55 procent praat over de artikelen met collega’s en 62 procent doet dat met gezinsleden;

– 86 procent zou het jammer vinden als TON verdwijnt;

– 5 procent van de ontvangers gooit het blad ongelezen weg.

 

Waardering

De meeste lezers vinden het blad goed verzorgd, makkelijk leesbaar, informatief, geloofwaardig en interessant. En zij zijn vooral ‘van het papier’. Want de website van TON wordt maar door één op de drie lezers bezocht; de Facebookpagina trekt 7 procent van de lezers. Logisch dat de meeste mensen het dan ook een slecht idee vinden als TON alleen maar digitaal beschikbaar zou zijn.


(bron: TON Magazine voor mensen die werken in Transport en Logistiek, Lezersonderzoek 2020; Basis & Beleid Organisatieadviseurs)

 

 

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.