Pensioenconsulent op je scherm

 Met vragen over je pensioen kun je bij de pensioenconsulenten van Pensioenfonds Vervoer terecht. Telefonisch, op hun spreekuur of via beeldbellen. Zbigniew Zdablasz deed dat en vertelt hoe het hem beviel.

“Je hoeft echt niet bang te zijn voor zo’n videogesprek met het pensioenfonds. Ik kan het iedereen van harte aanbevelen.”

Zbigniew Zdąbłasz (66) is chauffeur bij de Rotterdamse Mobiliteit Centrale (RMC). Hij gaat nog dit jaar met pensioen – op 1 december, een paar maanden voordat hij AOW krijgt. Zbigniew maakte die keuze definitief, al beeldbellend met pensioenconsulent Richard Dudink.

 

“Vorig jaar zijn mijn vrouw en ik eerst nog bij Richard op kantoor geweest. Daar heeft hij ons nuttige informatie gegeven. Over wat er allemaal kan en mag als je met pensioen gaat. De afspraak was dat we opnieuw met hem contact zouden hebben als voor ons het moment daar was.

 

En dat moment was nu. Dus toen hebben we hem gebeld. Maar ja: corona. Richard stelde daarom voor dat we zouden beeldbellen, via de computer. Dat hebben we gedaan en dat was echt prima. Misschien zelfs beter, eigenlijk. Want Richard had een document nodig dat we beslist niet bij ons hadden gehad als we naar zijn kantoor waren gegaan. We zouden er niet aan hebben gedacht. Maar nu waren we toch thuis. Dus terwijl ik met Richard in gesprek was, zocht mijn vrouw dat document op. Toen konden we het ter plekke alsnog aan hem laten zien. Dat is dus écht een voordeel ten opzichte van een normaal gesprek. Als je thuis bent, heb je je spullen bij de hand.

 

Omgekeerd kon Richard ons ook documenten laten zien, berekeningen en officiële formulieren. Die konden we dan direct op het scherm controleren. Dat werkt ook heel handig.

 

 ‘Effectief en professioneel’

Richard is een gezellige man. Je kunt makkelijk met hem praten. Maar hij is vooral erg ter zake kundig. Dat merkten we vorig jaar al, en nu weer. Natuurlijk, persoonlijk contact is mooi. Maar in deze omstandigheden? Dit is een effectieve en professionele oplossing. Het scheelt tijd en reiskosten én je houdt rekening met elkaars gezondheid. Richard met die van ons en wij met die van hem. Dat is positief toch? Echt van harte aanbevolen, dat beeldbellen.”

 


Op deze foto zie je pensioenconsulent Michael Bührs

Een videogesprek. Hoe werkt dat?

Beeldbellen is een nieuwe manier om samen met de pensioenconsulent van Pensioenfonds Vervoer te kijken naar de mogelijkheden voor je pensioen. In een videogesprek kijk je met de consulent naar hetzelfde scherm en maak je samen een pensioenplan. Het is ook mogelijk om jouw persoonsgegevens te bekijken en bedragen te zien. Dat gebeurt op een veilige manier, zonder dat anderen kunnen meekijken of meeluisteren.

Maak een afspraak
Via de website van Pensioenfonds Vervoer kun je een afspraak maken met de pensioenconsulent uit jouw regio. Je krijgt dan een e-mail met een datum, een tijdstip en een link. Als je op de afgesproken tijd op deze link klikt, begint het gesprek.

Zo start je het videogesprek.

Eerst is er een check. Die gaat automatisch. Doet je camera het? Doet je microfoon het? De pensioenconsulent helpt je bij het opstarten van het videogesprek. Je kunt ook videobellen als je geen camera op je computer of tablet hebt. De pensioenconsulent kan jou dan niet zien, maar jij hem wel. Geen camera en geen microfoon? Dan krijg je een inbelnummer. Zo kun je elkaar spreken en meekijken op het scherm van de consulent.

Meer weten? Kijk op pfvervoer.nl

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.